Kompanije / Auto-moto

AcuraDaihatsuHondaInfinitiIsuzuLexusMitsubishiNissanScionSubaruSuzukiToyota

Mazda

Mazda pripada Fordovom koncernu i kao takva ima pristup tehnologijama američkog giganta. Jedan od mnogobrojnih primera tehnoločke isprepletanosti ove dve marke je terenac Mazda Tribute koji je brat blizanac modelu Ford Maveric.

Serija 121
Zbog gore navedenih razloga ne čudi što najmanji Mazdin model liči na Ford Fiestu, dva modela su tehnički indnetična. Mazda 121 isporučuje se sa 3 ili 5 vrata, četvorocilindričnim motorom zapremine 1,3 l koji u osnovnoj varijanti ima 50 , a u nadograšenoj Sportive 75 KS.

Serija 323
Najizraženiji atributi ove serije su izuzetna funkcionalnost "dobroćudne" vozne karakteristike. Ovaj direktan konkurent Golfa proizvodi se u dve varijante karoserije: sa petoro vrata kao 232 F i kao limuzina sa stepenastim zadnjim delom pod imenom 323 S.
Paleta motora proteže se od osnovnog modela zapremine 1,4 l i 72 KS, preko preko 1,6 litarskog motora od 98 KS pa sve do četvorocilindarskog dvolitaraša od 131 KS.
Za ljubitelje dizela tu je dvolitarski 100 KS snažni motor iz DiTD generacije. Samo se za hatch back varijantu isporučuju svi motori, dok se limuzinska varijanta 323 zadovoljava sa dva mala benzinska motora.

Serija 626
Mazdin predstavnik u srednjoj klasi proizvodi se u tri varijante karoserije. Limuzina sa stepenastim zadnjim delom igra ulogu klasične limuzine dok prostrani karavan ka porodičnim ljudima kao i onima željnim razonode. Između njih je pozicionirana praktična lift back opcja mdela 626.
Zajedničko za sve modele je ponuda benzinskih i dizel motora. Osnovnu motorizaciju predstavlja 1,9 litarski benzinac od 110 KS ili snažan dvolitarski turbodizel od 110 KS. Nešto veće potrebe zadovoljava 115 "konja" benzinskog motora, a najsnažnija opcija je dvolitarski, četvorocilindarski agregat snage 136 KS.
Posebna prednost modela Mazda 626 je bogata oprema i dobar odnos između cene i snage.

Xedos
Početkom 2001 godine luksuzni Xedos je obnovljen. Aktuelna varijanta se isporučuje samo sa 2,5 litarskim V6 motorom koji adejvatnih 164 Ks prenosi preko zastarelog četvorostepenog automatskog menjača.

MX-5
Predstavljanje ovog modela predstavljao je odgovor na modu roadstera i dugo godina je važio za hit u svojoj klasi. Tokom niza (uspešnih) godina ovaj dvosed sa pogonom na zadnje točkove je sve više sazrevao. Nakon korektnog osvežavanja novi Mx 5 se pojavio još utegnutiji i spremniji za borbu sa konkurencijom.
Ovaj sportista se ispoučuje sa jednom od tri četvorocilindarska benzinska motora: 1,6 l od 110 KS i dva 1,9 litraša sa respektabilnih 139, odnosno 146 KS.

Demio
Mazdin model demio proizveden je na osnovi malog modela 121. Ovaj mali ven je dopadljiv zog varijabilnog enterijera kao i zbog agilnih i sigurnih voznih osobina. Pogoni ga benzinski motor od 1,4 (63 KS) ili 1,5 litara (75 KS).

Premacy
Kompaktni ven Premacy je nastao na pltaformi modela 626 i sa svojim dobro iskorišćenim unutrašnjim prostorom, solidnom obradom i besprekornim voznim karakteristikama ostavlja prilično dobar utisak. Kupac se odlučuje između dva motora: dvolitarskog turboditzela od 100 KS ili 1,9 litarskog benzinca koji zavisno od opreme raspolaže sa 100 ili 114 "konja".

MPV
Samo jedan dvolitarski četvorocilindarski motor od 122 KS pokreće prednje točkove velikog Mazdinog vena sa sedam sedišta. MPV predstavlja direktnog konkurenta Renou Escape ili Tojoti Previa. Njegova posebnost se ogleda u tome što se ulazak u zadnji deo vrši kroz dvoje bočnih kliznih vrata.

Tribue
Novi terenac za razonodu Tribute razvijan je paralelno sa Fordovim modelom Maveric, od kog se razlikuje samo po trimu ogibljenja. Sa povremenim pogonom na sva četiri točka i blokadom diferencijala, tribute se veoma dobro snalazi na neravnom terenu, a zahvaljujući nezavisnom oslanjanjau točkova ponašanje na asfaltu mu je sigurno, komforno i upravljivo. Za pogon su zaduženi četvorocilindarski benzinac od 124 KS ili u snažnija V6 varijanta od 3 l i 197 Ks.

B serija
Mazdina b serija takođe je rađena u tesnoj saradnji sa fordom. Pick up koji se nudi u dve varijante karoserije, proizvodi se na Tajlandu. Ovaj robusni automobil isporučuje se sa dvoje vrata i dugim tovarnim prostorom. Pokreće ga 2,5 litarski dizel agregat od 78 KS. Model sa četvoro vrata i kraćim tovarnim prostorom opremljen je snažnijim 2,5 litarskim turbodizelom od 109 KS.

 

Modeli samo za japansko tržište

Mazda isključivo za japansko tržište, u odnosu na evropsko, nudi veoma malu paletu modela koja se proteže od RX 7, snažnog sportskog automobila od 270 KS ostvarenih u wankel motoru, pa sve do malog City Hopera sa 660 kubika. U kategoriji "mališana" Mazda nudi model Laputa, takozvani micro SUV, koji se isporučuje sa pogonom od 5 i 64 KS.

 

Članci
 



© 2001-2009. Besno Pile napada Japan sva prava zadržava, tektovi su u vlasništvu njihovih autora i/ili izdavača.
Administrator: Shin-en Preuzmite Firefox!123sajt.com