NASLOVNA << |
Zanimljivosti |
Vesti |
Japan u nas |
Članci |
Mi o njima |
Oni o nama |
Zabava |
Japanke |
Sport |
Način života Jezik | Religija | Istorija | Geografija | Ekonomija | Kompanije | Galerija | Fajlovi | Mapa sajta | O autoru | Linkovi |
sledeća >> |
Članci / Tehnika |
||
09.08.2005. | ||
Apple otvorio drugu prodavnicu u Tokiju Kompanija Apple Computer otvorila je proteklog vikenda u trgovačkoj četvrti Šibuja svoju drugu prodavnicu u Tokiju. Tom prilikom se ispred prodavnice otegao red od oko 2000 ljubitelja Appleovih uređaja, od kojih su neki u redu proveli i po tridesetak sati. Naime, prodavnica je otvorena u subotu u 10 časova prepodne, ali su mnogi zauzeli svoje mesto u redu već u petak u zoru. Kompanija Apple poklanja veliku pažnju japanskom tržištu i tamošnjim korisnicima računara. Na primer, prodavnica koju je Apple krajem 2003. godine otvorio u tokijskoj trgovačkoj četvrti Ginza, bila je prva Appleova prodavnica van SAD. U međuvremenu, kompanija je otvorila nekoliko prodavnica u Evropi i Japanu, ali je Tokio ponovo pretekao konkurente postavši prvi grad van SAD u kome Apple ima više od jedne prodavnice. U Appleu se, po pravilu, veoma vodi računa prilikom izbora mesta za otvaranje novih prodavnica, tako da se one otvaraju na najpoznatijim trgovačkim lokacijama. Šibuja je jedna od najvećih trgovačkih i zabavnih četvrti u japanskoj prestonici, a tokom Internet buma, krajem devedesetih godina prošlog veka, u Šibuji je bilo sedište mnogih "dot.com" kompanija; danas se u njoj nalaze kompanije poput Google Japan i Amazon Japan. Mada su i Ginza i Šibuja velike trgovačke četvrti, njihovi posetioci se razlikuju. Osim prodavnica, u Ginzi se nalaze i poslovne prostorije velikih japanskih i stranih kompanija, tako da tu četvrt uglavnom obilaze stariji i imućniji potrošači. Šibuja pak, je poznata kao omiljeno mesto tinejdžera i omladine, tako da će se u novoj prodavnici uglavnom prodavati proizvodi koji zanimaju tu grupu potrošača. Na udarnim mestima u prizemlju prodavnice, prodavaće se muzički plejeri, muzičke numere, ali i prateće računarske potrepštine kao što je novi Appleov USB miš Mighty Mouse. Raznolikosti ponude doprineće, ipak, i stoni i prenosivi računari koji se takođe prodaju u prizemlju prodavnice. Na spratu se nalazi "bar za genijalce" (Genius bar), već viđen u nekim drugim Appleovim objektima, i odeljak u kome Appleovi stručnjaci na licu mesta daju savete korisnicima Macintosha. Na ovom spratu se prodaje i softver, a mladi roditelji mogu svoje naslednike ostaviti u malom vrtiću koji se takođe nalazi na ovom spratu. U kojoj meri kompanija Apple poklanja pažnju japanskom tržištu vidi se po tome što je novotvorena prodavnica u Šibuju četvrta po redu u Japanu, a najavljeno je otvaranje još dve; jedne u gradu Sendai severno od Tokija, a druge u Fukuoki na zapadu Japana. Ron Džonson potpredsednik prodajnog odeljenja Applea, izjavio je prilikom otvaranja nove prodavnice u Šibuji, da je Japan jedno od tri tržišta kojima će kompanija posvetiti najviše pažnje – ostala dva su Severna Amerika i Velika Britanija. (G.B.) |
||
izvor: Mikro Vesti |
© 2001-2009. Besno Pile napada Japan sva prava zadržava, tektovi su u vlasništvu njihovih autora i/ili izdavača. Administrator: Shin-en 123sajt.com |