Pz 61 i Pz 68
Razvoj prvog Švajcarskog tenka počeo je ranih pedesetih godina. Prvi
prototip, Pz 58, završen je 1958. godine, a nedugo zatim je uveden u naoružanje
kao Pz 61. Kasnije je razvijena poboljšana verzija, Pz 68, sa jačim motorom,
savremenijom transmisijom i novim sistemom za upravljanje vatrom sa stabilizacijom
topa u obe ravni.
Tenk ima posadu od 4 člana. Vozač je smešten centralno u prednjem delu
oklopnog tela, komandir i nišandzija u kupoli desno od topa, a punilac
u kupoli levo od topa. U zadnjem delu oklopnog tela nalaze se 8-cilindrični
dizel motor MTU Mb837 Nemačke proizvodnje i transmisija.
Osnovno naoružanje je top L7 kalibra 105 mm sa olučenom cevi, elevacije
od -10 do +21 stepen. Top je razvijen u Velikoj Britaniji, a u Švajcarskoj
je proizvođen po licenci. Sa topom 105 mm je spregnut top Oerlikon 20 mm
(Pz 61) ili mitraljez 7,5 mm (Pz 68). Na otvoru punioca montiran je protivavionski
mitraljez istog kalibra. Sa svake strane kupole postavljena su po 3 bacača
dimnih kutija.
Na bazi ovog vozila razvijen je tenk za izvlačenje Pz 65.
TAKTIČKO-TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
- Borbena masa:................................................39,7
t (38 t Pz61)
- Posada:......................................................4
- Top:.........................................................105
mm
- Spregnuti mitrtaljez:........................................7,5
mm (20 mm Pz 61)
- Protivavionski mitraljez:....................................7,5
mm
- Debljina oklopa:................. ...........................60
mm
- Dužina sa topom napred:......................................9,49
m
- Dužina oklopnog tela:........................................6,9
m
- Širina:......................................................3,14
m
- Visina (maksimalna):.........................................2,75
m
- Specifičan pritisak na tlo:..................................0,86
kg/cm2
- Snaga motora:................................................704
ks pri 2200 obtraja
- Maksimalna brzina kretanja po putu:..........................55
km/h
- Radijus kretanja:............................................350
km
- Verikalna prepreka:..........................................0,75
m
- Rov:.........................................................2,6
m
- Uspon:.......................................................60
%