Pz 61 i Pz 68

Razvoj prvog �vajcarskog tenka po�eo je ranih pedesetih godina. Prvi
prototip, Pz 58, zavr�en je 1958. godine, a nedugo zatim je uveden u naoru�anje
kao Pz 61. Kasnije je razvijena pobolj�ana verzija, Pz 68, sa ja�im motorom,
savremenijom transmisijom i novim sistemom za upravljanje vatrom sa stabilizacijom
topa u obe ravni.
Tenk ima posadu od 4 �lana. Voza� je sme�ten centralno u prednjem delu
oklopnog tela, komandir i ni�andzija u kupoli desno od topa, a punilac
u kupoli levo od topa. U zadnjem delu oklopnog tela nalaze se 8-cilindri�ni
dizel motor MTU Mb837 Nema�ke proizvodnje i transmisija.
Osnovno naoru�anje je top L7 kalibra 105 mm sa olu�enom cevi, elevacije
od -10 do +21 stepen. Top je razvijen u Velikoj Britaniji, a u �vajcarskoj
je proizvo�en po licenci. Sa topom 105 mm je spregnut top Oerlikon 20 mm
(Pz 61) ili mitraljez 7,5 mm (Pz 68). Na otvoru punioca montiran je protivavionski
mitraljez istog kalibra. Sa svake strane kupole postavljena su po 3 baca�a
dimnih kutija.
Na bazi ovog vozila razvijen je tenk za izvla�enje Pz 65.
TAKTI�KO-TEHNI�KE KARAKTERISTIKE
- Borbena masa:................................................39,7
t (38 t Pz61)
- Posada:......................................................4
- Top:.........................................................105
mm
- Spregnuti mitrtaljez:........................................7,5
mm (20 mm Pz 61)
- Protivavionski mitraljez:....................................7,5
mm
- Debljina oklopa:................. ...........................60
mm
- Du�ina sa topom napred:......................................9,49
m
- Du�ina oklopnog tela:........................................6,9
m
- �irina:......................................................3,14
m
- Visina (maksimalna):.........................................2,75
m
- Specifi�an pritisak na tlo:..................................0,86
kg/cm2
- Snaga motora:................................................704
ks pri 2200 obtraja
- Maksimalna brzina kretanja po putu:..........................55
km/h
- Radijus kretanja:............................................350
km
- Verikalna prepreka:..........................................0,75
m
- Rov:.........................................................2,6
m
- Uspon:.......................................................60
%
