C1 Ariete

Razvoj novog Italijanskog tenka C1 Ariete otpočeo je 1984. godine u firmama Iveco Fiat i OTO Melara. Prvi prototip je završen 1986, a sledećih 5 do 1988. godine. Prvi serijski primerci su u naoružanje uvedeni februara 1997. godine.

Raspored odeljenja i posade je konvencionalan - vozač je smešten napred desno, komandir i nišandzija u kupoli sa desne strane, a punilac u kupoli sa leve stane. U zadnjem delu tela tenka nalazi se automatska transmisija ZF LSG3000 sa 4 stepena prenosa za kretanje napred i 2 za kretanje nazad i ugrađenim retarderom za brzo kočenje, kao i 12-cilindrični dizel motor Fiat V-12 MTCA, snage 1275ks.

Top je kalibra 120 mm i dužine cevi 44 kalibra, a proizvela ga je firma OTO Melara. Iz njega se ispaljuju potkalibarni, kumulativni, dimni i osvetljavajući projektili. Borbrni komplet se sastoji od 15 metaka u kupoli i 27 u telu tenka. Elevacija topa stabilizovanog u obe ravni je od -9 do +20 stepeni. Sa topom je spregnut mitraljez 7,62 mm MG 42/59, a na kupoli se nalazi još jedan mitraljez istog kalibra za dejstvo po ciljevima u vazduhu. Na svakoj strani kupole postavljena su po 4 bacača granata Galix 80 mm. Iz ovih bacača se ispaljuju osvetljavajuće granate ECL, dimne granate FUM, granate sa suzavcem LACRY, AP-DR granate parčadnog dejstva, AP-TCP flash-bang granate i LEUR IR granate za ometanje raketa sa IC vođenjem. Lično naoružanje posade tenka se sastoji iz ručnih bombi i automata Franchi LF 57 kalibra 9 mm Para.

Oklopno telo je sastavljeno varenjem ravnih čelicnih ploča, a na prednjoj kosoj ploči i na prednjem delu kupole je primenjen višeslojni oklop. Na podu oklopnog tela postoji otvor za prinudno napuštanje vozila.

Sistem oslanjanja je na bazi torzionih štapova i zaštićen je "suknjama".

Tenk je opremljen uređanjem za NHB zaštitu kao i automatskim protivpožarnim sistemom.

TAKTIČKO-TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Nazad na Vu's Military Pages