AMX-13

LAKI TENK

Prvi prototip ovog Francuskog vozila je završen 1948. godine, a u serijsku proizvodnju je ušlo 1952. Do kraja serijske proizvodnje (kasnih osamdesetih) proizvedeno je oko 7700 vozila na bazi šasije AMX-13 (lakih tenkova, samohodnih haubica, oklopnih transportera, tenkova za izvlačenje, i tenkova nosača mosta). Osnovna namena lakog tenka AMX-13 je izviđanje i lov na tenkove.

Posada vozila se sastoji od tri člana koji moraju biti niži od 173 cm jer je AMX-13 jako malo vozilo. Vozačevo mesto je u prednjem delu oklopnog tela, sa leve strane i opremljeno je sa tri periskopa za osmatranje. Nišndžija i komandir su smešteni u kupoli koja se cela naginje pri promeni elevacije topa. Motor se nalazi u prednjem delu tela tenka, desno od mesta vozača.

Top je, u zavisnosti od verzije, kalibra 75, 90 ili 105 mm i puni se automatski iz dva magacina revolverskog tipa sa po 6 metaka. Na nekim primercima montirane su i protivoklopne vođene rakete, najčešće SS-11. Sa topom je spregnut mitraljez 7,5 ili 7,62 mm, a i na krov se može postaviti isti takav.

Vozilo je izašlo iz naoružanja Francuske vojske, ali ga još uvek koriste mnoge druge države.

TAKTIČKO-TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Nazad na Vu's Military Pages