Ili su ljudi nezadovoljni zato sto ne samo ne mogu prema svome mogucstvu po svojoj volji ziveti, nego sto niko nije suguran ni sa svojim zivotom, ni s postenjem ( cescu) niti je gospodar od svoga bogodanoga i s pravdom i s trudom stecenog imanja; ili zato, sto se za opstu polzu ne stara i ne radi onako, kao sto bi ( po njihovom mnjeniju) trebalo i moguce bilo... Valjalo bi narodu dati pravucu, ili, kao sto se danas u Evropi obicno govori, konstituciju... Oce li, i mogu li, ljudi dopustiti da jedan ima sve, i vlast, i gospodstvo, i bogatstvo i cest i slavu, a drugi niko da nema nista? A ko to na silu pritisne i prisvoji, on mora jednako u strau ziveti, jer sila do veka ne moze trajati, i sto se god na silu uzme i drzi, ono svak ima pravo na silu i preuzeti. ... starati se, sto je god vise moguce da se ljudi obogate; jer smo u pocetku bune na daije (1804.godine) videli, da su buni najradije bili oni, koji nista nisu imali, a koji su iole sto imali, oni su se ( i u samome onome prevelikom zulumu) iz petni zila trudili, da bi bunu smeli i utisali; i po svoj prilici tako biva svuda, jer koji nema sta izgubiti, onaj se u svakoj promeni i buni nada za celo sto dobiti, a koji sto ima, bez velike nevolje nije rad imanje svoje na kocku metnuti. ... U zemljama gde se malo slobodnije moze govoriti, vladaoci lakse mogu doznati, sta narod misli i govori; ali gde niko istine ni svog pravog mnjenija javno pokazati ne sme, onde ne samo sto je tesko doznati sta ljudi misle i govore, nego se jos tovari na vladaoca, pored onoga sto je ucinio, i drugo mlogo kojesta, sto nije ucinio,... Dobro je znati sta ljudi misle i govore, ali ne treba svakoga goniti, koji sto protivno rekne, a osobito ako ljudi po nesreci imaju pravo. Sila puta covek rekne sto ili u sali, ili u ljutini, ili u kakvim drugim opstajaceljstvima uz rec, a ne misleci niti moguci uciniti ikakva zla. U ovakvim dogadjajima ja mislim, da bi praviteljstvo i vladalac mlogo pametnije ucinili, kada bi gledali, da se poprave, ako ljudi pravo imaju, i ako je i kako moguce, nego ljude odma da gone i vuku po sudovima i da kazne; ako li onaj, koji govori, nema prava, a ne misli niti moze i kaka zla uciniti, onda moze biti da bi najbolje bilo, prokarati ga tako, da i sam prizna, da nije pravo imao, ili ga ostaviti, neka govori, sto mu drago, samo kad duznost svoju izvrsuje. Vi ste cerez to, na preveliku sramotu svoju i naroda Srpskoga, a na radost sviju neprijatelja Vasi, sami javno pokazali, da je po Vasemu mnjeniju bolje i pouzdanije u Karavlaskoj biti spaija, nego u Srbiji knjaz, i da se Vi u Srbiji bavite samo od dana do dana, da biste sto bise novaca skupili ( kao sto se gde koji ako Vas savijaju i ulaguju) pa onda, kako Vam najmanje sto budne nepovoljno, da bezite u Karavlasku. Tesko Vama, ako ste na te misli spali, a jos gore, ako to docekate! Onda neprijatelji Vasi vece osvete na Vama ne bi zeleti mogli...