![]() |
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
Образовни пројекат за децу без родитељског старања | ||||||||||||||||||
Донатор: ''Човекољубље'', Добротворни фонд СПЦ | ||||||||||||||||||
МЕСТО Домови за децу без родитељског старања, “Јован Јовановић Змај”, “Моша Пијаде”, “Дринка Павловић”, “Звечанска 52” при “Центру за заштиту одојчади, деце и омладине” у Београду. ВРЕМЕ 1. Март, април, мај, јун и август 2001. године 2. Октобар 2001-август 2002. године ЦИЉ ПРОЈЕКТА Побољшање образовања деце и омладине при Центру, развијање њихових талената у областима са којима се срећу током обавезног и универзитетског школовања, као и стицање нових знања и вештина који су им, у главном, недоступни. ЦИЉНА ГРУПА Сва школска деца, ученици основних и средњих школа и студенти београдских факултета. Укупно око 240-торо штићеника “Центра”. У оквиру Центра за заштиту одојчади, деце и омладине у Београду постоји шест домова за децу без родитељског старања. Од тога у четири дома бораве деца школског узраста. Деца из ових домова иду у редовне школе заједно са осталом децом. Прибор и књиге им обезбеђује Центар. Највећи проблем у школовању деце из домова представља недостатак додатног рада са њима, стално праћење њиховог успеха у школи и проблема који се јављају у савлађивању градива. Такође, деца која су надаренија за одређене предмете немају прилику да развијају своје таленте због недостатка времена васпитача који би то требало да раде. Самим тим штићеници Центра су, иако формално имају све услове да се образују као сва остала деца, ускраћени за могућност да након школовања постану компетенти млади људи који равноправно са осталима могу да конкуришу за сваку врсту посла и заузму, према пуној мери својих могућности, активно место у друштву. ШТА ПРОЈЕКАТ САДРЖИ?
У пројекат је укључено преко 50 предавача, студената београдских факултета и сарадника Светосавске омладине Архиепископије београдско-карловачке. Кроз садржаје који су понуђени обухваћена су скоро сва школска деца смештена у домовима за децу без родитељског старања. |
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
Учесници
у пројекту са директором ''Звечанске'', Зораном Милачићем |
||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Учесници
са директорима ''Човекољубља'' и ''Звечанске'', Драганом Макојевићем и Зораном
Милачићем |
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
Да наша деца сутра буду честити и успешни људи, обавеза је свих нас који радимо са децом. У Центру за заштиту одојчади, деце и омладине успешно се реализује пројекат Светосавске омладине Архиепископије београдско - карловачке, СВЕТОСАВСКА УЧИОНИЦА, који је први пут покренут 11. марта 2001. године уз сагласност и велику подрчку радника Центра и донаторство Добротворног фонда СПЦ - Човекољубље. Ово је највећи пројекат који је до сада реализован у Центру, а посебан квалитет је активно и директно учешће деце у свим програмским садржајима. Програм подршке у учењу намењен деци која имају тешкоће у савлађивању школског градива је од изузетног значаја. Током другог полугодишта школске 2000/2001. одржано је око 2300 допунских часова. На крају године смо увидели да се успех деце знатно поправио. Било је мање слабих оцена, а празнине у знању из претходних разреда су у великој мери попуњене. Нису мање значајни ни остали сегменти пројекта, намењени надареној деци која немају прилику да у потпуности развију своје таленте због недостатка услова. Могућнос обуке за рад на компјутеру изазвала је велико интересовање, а посебан значај има за наше студенте јер им омогућава бољи приступ базама података у разним областима што води ефикаснијем и успешнијем студирању. Секција енглеског језика, фото секција, обука за рад са камером, такође пружају нашој деци могућност стицања нових знања и вечтина. Сви ови програми које, уз сарадњу запослених у Центру, свакодневно спроводе предавачи Светосавске омладина, уносе живост у рад установе и омогућавају нашој деци корак на путу на коме сва деца треба да имају равноправну прилику за успешан почетак у животу. У
Београду, 11.10.2001. године |
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |