�U ovom trenutku u na�oj dr�avi �ivi pribli�no jedna milijarda i
osamdeset miliona ljudi, a privatnih automobila ima 560 miliona. Ako
�ovek zauzima 0,2 kvadratna metra zemlji�ta, a vozilo pribli�no 11
kvadratnih metara, onda postaje jasno da ljudi zapremaju ukupno 216
miliona kvadratnih metara na�e zemlje, a vozila 6 milijardi i 160
miliona kvadratnih metara, dakle pribli�no 28,5 puta vi�e nego
ljudska bi�a. Ako u ovom trenutku polovina tih vozila radi i sad�ri u
sebi, u proseku, po dvoje putnika, proporcija je vi�e od
54 : 1 u korist kola.
�im ova dr�ava bude pretvorena u neprekinutu betonsku ravan, i �im se
ljudi budu ili vratili u mora iz kojih su do�li, ili povukli u
stani�ta ispod povr�ine tla, ili emigrirali na druge planete,
tehnolo�koj revoluciji �e mo�da biti dopu�teno da se nastavi du�
linija koje su joj statistikom odre�ene kao smernice.�
Sibil K. Delfi, prof. emeritus, iz pristupne besede Dr�avni nastavni�ki koled� Brouken Rok |
Tata,
othramao sam od �kole do taksija, a od taksija
do svemirskog uzleti�ta, da vidim ovda�nju izlo�bu Napolje
Ratnog vazduhoplovstva. Tako su je nazvali. (O.K, hramao sam
preuveli�ano. Ali time sam na sebe skrenuo dodatnu pa�nju.) Moj
utisak je bio, da su celu tu skalameriju namestili sa ciljem da
zavedu mladi�e i po�alju ih na petogodi�nju slu�bu gore. Ali, uspelo
je. 'O�u i ja. Ho�u da idem Napolje. Da l' misli� da �e me primiti
kad budem dovoljno star? Mislim, primiti za svemir a ne za neko
kancelarijsko tupad�isanje. Da l' misli�?
Ja mislim da ho�e.
Na�ao se tamo taj dam lite pukovnik (izvini zbog
francuskog) koji je ugledao tog klinca kako se vu�e unaokolo na
�takama i pritiska nos na stakla izloga, pa je odlu�io da preduzme
kampanju podsvesne reklame. Super! Gurao me je kroz galeriju, pokazao
mi sve �ampione RV trijumfa, od Munbejsa do Masporta. Dr�ao mi
predavanje o Slavnoj Tradiciji Slu�be, pa mar�evskim korakom u
projekcionu salu gde �lanovi slu�be, na traci, izvode �iste i zabavne
igre, rve�i se na G-nula �gde je ve�tina sve a snaga ni�ta�, prave�i
skulpture od obojene vode u sred vazduha i uve�bavaju�i strojevu
obuku na oklopu krstarice. O, radosti.
Me�utim, ozbiljno, �eleo bih da budem prisutan kad krenu
na Spolja�njih Pet - i dalje, jo� napolje. Ne zbog njihovih reklama i
navla�enja, i kobajagi �ogromnih vi�kova uz platu�, nego zato �to
mislim da neko sa senzibilitetom treba da u�estvuje da bi na pravi
na�in napisao hroniku tih doga�aja. Zna�, posmatra� sirove granice.
Frensis Parkman. Meri Ostin, i u tom fazonu. I tako, odlu�io sam,
idem.
De�ko iz Ratnog vazduhoplovstva, onaj sa �varcima na
ramenima, nije ni najmanje poku�avao da me patronizira, bogovima
hvala. Stajali smo na balkonu, posmatrali brodove kako odle�u, a on
mi je rekao da odem i da stvarno tvrdo u�im, pa �u mo�da jednog dana
sa njima leteti i ja. Nisam se trudio da ga obavestim da nisam ba�
mentolac i da �u diplomu imati pre nego �to budem dovoljno mator da
sa njom i�ta u�inim, �ak i slu�bi da se pridru�im. Njegovima.
Jednostavno sam gledao taj brod kako polazi i rekao: �Kroz deset
godina gleda�u ovo odozgo, ne odozdo.� Onda mi je pripovedao o tome
kako je njegova obuka bila naporna. Nisam ga pitao kako je mogu�e,
onda, da njemu uvale takav va�ljiv pra�inarski zadatak. Sad kad
razmislim o tome, i zadovoljan sam �to nisam pitao, jer taj je vi�e
li�io na neki od njihovih oglasa nego na njihove stvarne ljude. Nadam
se da ja nikad ne�u izgledati kao oglas.
Hvala ti za parice i tople �arape i Mocartove guda�ke
kvartete, koje slu�am evo ba� sad. Hteo bih da uknji�im molbu da
idu�eg leta bude Luna a ne Evropa. Mo�da?... Mogu�e?...
Eventualno?... aha - ako mogu da raznesem u paranpar�ad taj novi test
koji sprema� za mene?... bilo kako bilo, molim te, razmisli o
tome.
Tvoj sin, Pit |