U železničkoj nesreći u Japanu poginulo 57, a povređeno 440 osoba
U najtežoj železničkoj nesreći u Japanu za poslednje četiri decenije, juče je u gradiću Amagasaki poginulo 57, a povređeno više od 440 osoba. Nesreća se dogodila kada je voz, u kome se nalazilo oko 600 putnika, u punoj brzini izleteo iz šina i udario u zgradu. Najveće oštećenje pretrpela su prva tri vagona voza, od kojih se jedan bukvalno prepolovio kada je udario u stambenu zgradu.
Na mesto nesreće odmah su izašle mnogobrojne spasilačke i medicinske ekipe. Kraj pruge su postavljeni šatori u kojima medicinske ekipe ukazuju pomoć povređenima, dok spasilačke ekipe pretražuju olupine u potrazi za preživelima. Nesreća se dogodila nekoliko minuta posle jutarnjeg špica, a neki od preživelih putnika su izjavili da im se činilo da se voz kretao previše brzo i da je počeo da se trese pre nego što je izleteo iz šina.
"Mašinovođa nije na vreme zaustavio voz na prethodnoj stanici zbog čega smo se vratili. Pretpostavljam da je on zbog toga previše žurio jer smo kasnili", rekao je jedan od putnika japanskoj televiziji.
Nadležni iz kompanije "Vest Japan rilvej" potvrdili su da je mašinovođa promašio jednu stanicu, i da uzrok nesreće još istražuje.
"Sada nam je prioritet da spasemo putnike koji su još zarobljeni u olupini", rekao je predsednik kompanije Takeši Kakijuči.
Devet sati posle nesreće spasilačke ekipe su pronašle četiri povređene osobe u olupini, potvrdio je Jošiki Nišijama, šef vatrogasne službe u Amagasakiju. On je potvrdio da će akcija pretrage biti nastavljena dok se ne pregledaju svi delovi voza. Iz šina je ispalo ukupno pet vagona.
Putnica Tatsuja Akaši kaže da je bilo veoma čudno da voz dodatno ubrzava u krivini.
"Osetila sam kako voz ubrzava u krivini. Počeo je čudno da se trese pre nego što je izleteo iz šina. Niko nije znao šta se dešava, putnici su vrištali. Mnogo putnika je povređeno, krvi je bilo na sve strane", rekla je ona.
Još jedan preživeli, Cuneo Hara, kaže da je voz bio prepun srednjoškolaca koji su bili na putu do škole:
"Svi su bili u panici. Oni koji su sedeli, završili su na podu, dok su putnici koji su stajali razbacani po vagonu."
Istražni organi su potvrdili da se nesreća dogodila u krivini u kojoj je potrebno da mašinovođa uspori na 70 kilometara na čas, posle jedne dugačke ravnine. Veruje se da je neimenovani mašinovođa star 23 godina preživeo udes. On se zaposlio pre nešto manje od godinu dana, dok u kompaniji tvrde da je u junu 2004. godine takođe promašio stanicu.
Nato Šimizu, koji živi u zgradi u koju je voz udario, kaže da je čuo snažnu eksploziju zbog čega je pomislio da je došlo do nesreće u obližnjoj fabrici:
"Pogledao sam kroz prozor i ništa neobično nisam primetio u fabrici. Onda sam primetio oblak dima i prašine koji mi je ubrzo zaklonio pogled."
Direktor bezbednosti kompanije Cunemi Murakami procenjuje da je voz išao brzinom od oko 150 kilometara na čas u krivini gde je predviđena brzina 70 kilometara na čas. Ekspert za železnički saobraćaj Kazuhiko Nagase iz Instituta za tehnologiju Kanazava potvrđuje da je neprilagođena brzina najverovatniji uzrok nesreće:
"Ako voz nije udario u nešto pre nego što je izleteo iz šina, onda je sigurno išao prevelikom brzinom. Najverovatnije 50 kilometara na čas više od limita."
Automatski sistem za kočenje koji je postavljen na pruzi u tom delu jedan je od najstarijih u Japanu. Taj sistem zaustavlja voz na prvi znak nepravilnosti bez potrebe da mašinovođa reaguje. A. Petrović |